Ταμπού εξακολουθεί να αποτελέι το γυναικείο αιδοίο για την τέχνη! ΜΕ αφορμή το πορτραίτο του Έλληνα φωτογράφου που λογόκριναν στην National Portait Gallery του Λονδίνου!


Πόσο ασαφή είναι τα όρια ανάμεσα στην τέχνη και στην πορνογραφία;
Ένα γυναικέιο πορτραίτο κατά το  ήμισυ γυμνό  με το αιδοίο μιας γυνάικας να εκτίθεται προκαλεί προβληματισμό  σε εφημερίδες και κριτικούς!
To πορτραίτο μιας γυνάικας  ενός  Ελληνα φωτογράφου που αυτές τις μερες βρέθηκε  στο επίκεντρο της βρετανικής πολιτιστικής επικαιρότητας  δέιχνει πως το γυναικέιο γυμνό όταν δεν ειναι φωτογραφημένο σε επιδέιξεις μόδας και στυλιζαρισμένο σε περιοδικά, δημιουργέι ακόμη ταμπού.

Το ελληνικό πορτράιτο με τίτλο »Η καθημερινή δύναμη ενός οικείου πορτρέτου» του φωτογράφου Παναγιώτη Λάμπρου, βρέθηκε να ξεχωρίζει μαζί με άλλες τρεις φωτογραφίες στο «Portait of my British wife», διαγωνισμό που διοργανώνει κάθε χρόνο η National Portait Gallery του Λονδίνου.

Ο διαγωνισμός έιναι αφιερωμένος στην προώθηση της τέχνης του φωτογραφικού πορτρέτου και στην ανάδειξη και προβολή των ταλαντούχων φωτογρ’άφων δημιουργών .

ΌΜΩς οι Βρετανοί που εξακολουθούν να διακατέχονται απο τα σύνδρομα πουριτανισμού της Βικτωριανής Αγγλίας, αρνήθηκαν να δημοσιεύσουν όλόκληρη την φωτογράφια.

Η «Γκάρντιαν»που αφιέρωσε σχετικό άρθρο στον φωτογράφο Παναγιώτη Λάμπρου όπως και  το site της National Portrait Gallery έκρινε ότι η φωτογράφια του δεν μπορεί να δημοσιευτεί ολόκληρη.

Την φιλοξενούν λοιπόν  μισή.

Το ίδιο αμήχανη ήταν και η «Γκάρντιαν» της Παρασκευής που καλύπτοντας  δίπλα το έργο του έλληνα φωτογράφου συνόδευε την φωτογραφία με την προειδοποίηση :

«Κάνοντας κλικ  επάνω της θα τη δείτε ολόκληρη. Είναι αποκαλυπτική και ίσως να σας προσβάλει».

Το «Πορτρέτο της Βρετανίδας συζύγου μου» δείχνει τη νεαρή σύντροφο του φωτογράφου και μητέρα των δύο παιδιών του καθισμένη έξω από το εξοχικό τους, στη Σχοινούσσα, μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα.

Απο πίσω της υπάρχει ένα  τραπέζι  και πάνω του έιναι ακουμπισμένο ένα τηγάνι, η γυναίκα  είναι καθισμένη χαλαρά σε μια καρέκλα και κοιτάζει τον φακό του συζύγου της. Φοράει ένα μακρύ τι-σερτ και τίποτα άλλο.

Η άνετη στάση του σώματός της και τα ανοιχτά της πόδια  αποκαλύπτουν τα γεννητικά της όργανα.

(Δείτε την φωτογραφία ολόκληρη στον Guardian , πατώντας το link και  πάνω στο φωτογραφικό κάδρο για να μεγενθύνετε)

http://www.guardian.co.uk/artanddesign/2010/sep/17/panayiotis-lamprou-portrait-wife-photography

Η εφημερίδα Ελευθεροτυπία που κάλυψε σήμερα το θέμα αναρωτιέται αν το μυστικό της φωτογράφιας έιναι τα απόκρυφα της γυνάικας του φωτογράφου.

Τα γυναικεία γράφει, γεννητικά όργανα εξακολουθούν να σοκάρουν, να προσβάλλουν, να ενοχλούν, σε αντίθεση με τα ανδρικά, που τα βλέπουμε παντού, ακόμα και στην… ορχήστρα της Επιδαύρου χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.

Μήπως δεν έχει δίκιο; Το γυναικέιο γυμνό και ειδικά το σημείο γύρω απο τον κόλπο δυσκολα το βλέπεις να αναπαρίσταται στην τέχνη,

Σε αντίθεση με τον ανδρικό φαλλό τον οποίο συναντάς παντού στα αγάλματα ,αρκέι να γυρίσεις να  κοιτάξεις στην Αθήνα.

Ακόμη και στις μέρες μας η λέξη»Vagina» ακόυγεται ως μια βρώμικη λέξη.

Οι Άγγλοι αρνούνται κατηγορηματικά να την εντάξουν στο λεξιλόγιο τους και για να μιλήσουν για το αιδοίο, του δίνουν ένα σορό άλλα γλυκανάλατα υποκοριστικά.

ΚΑΙ ενώ ο γυναικέιος κόλπος , ένα μικρό όργανο περιορίζεται ακόμη και στις λεκτικές αναφορές, φαλλός και πέος σαρώνουν στα αστέια στα ανέκδοτα και στις καθημερίνες μας συζητήσεις.

Ο φωτογράφος  Παναγιώτης Λάμπρου ,φαίνεται, όπως γράφει η εφημερίδα, εκνευρισμένος από τον θόρυβο που προκλήθηκε γύρω από το έργο του.

«Τι θα πει «προσωπική στιγμή»;» μας λέει. «Κάθε φωτογραφία αντιπροσωπεύει μια προσωπική στιγμή του καλλιτέχνη.

Δυστυχώς τα ΜΜΕ έχουν εμποτιστεί από τη νοοτροπία της αγοράς και ενδιαφέρονται για τα κουτσομπολιά γύρω από το έργο τέχνης και όχι για την ίδια την ουσία του».

Γυναικεία δύναμη και ανεξαρτησία!

Ο φωτογράφος διαψεύδει κατηγορηματικά ότι τη συγκεκριμένη φωτογραφία δεν είχε σκοπό να την εκθέσει. «Φυσικά δεν θα την εξέθετα ποτέ σε μια ιδιωτική γκαλερί της Αθήνας για να πουληθεί», μας λέει.

«Μια τέτοια φωτογραφία χρειάζεται ένα μεγάλο μουσείο, έναν θεσμό κύρους σαν τη National Portrait Gallery, εκεί όπου αναπτύσσεται διάλογος γύρω από την τέχνη του πορτρέτου, την αισθητική του, την αξία του».

Για τον ίδιο η φωτογραφία του έχει αθωότητα. «Και η αθωότητα, δυστυχώς, καμιά φορά πληγώνει», δηλώνει. «Δεν θεωρώ ότι έχω κάνει «γυμνό». Δεν ήθελα καν να επικεντρωθώ στη γύμνια του μοντέλου μου.

»Το έργο μου, για μένα, εκφράζει τη γυναικεία δύναμη και ανεξαρτησία, αλλά και την αφοσίωσή μου στη σύζυγό μου. Μια νέα γυναίκα σε χαλαρή διάθεση κοιτάζει τον φακό με αυτοπεποίθηση και σιγουριά. Στο βλέμμα της δεν υπάρχει ίχνος αμηχανίας ή φόβου.»

»Είναι η ίδια η θηλυκή ταυτότητα. Δεν έχουμε συνηθίσει σε τέτοιες γυναίκες και φωτογραφίες.»

»Η εποχή μας δέχεται μόνο την Πάρις Χίλτον και την Τζούλια Αλεξανδράτου, που αφήνει τους άλλους να εκχυδαΐζουν την ομορφιά της γιατί δεν μπορούν να την αγαπήσουν…».

Δεν ξέρω πόσο σωστή έιναι  η τοποθέτηση του δημιουργού της φωτογραφίας!

Στην εποχή του ίντερνετ και της κυριαρχίας της ερασιτεχνικής πορνογραφίας,στην εποχή που εννιά στις δέκα διαφημίσεις είναι βαθιά σεξιστικές, πως να εκτιμηθεί  ένα πορτράιτο που υποδηλώνει την δύναμη και την ανεξαρτησία της γυναίκας  αλλά που  εμπεριέχει και στοιχέια γυναικείας ανατομίας ;
ME τα περίπτερα να έχουν μετατραπέι σε sex shop και όλα αυτά τα ατελείωτα εξώφυλλα περιοδικών με pin up γυμνές και ημίγυμνες  μοντέλες να παρελάυνουν μπροστά από τα προσωπά μας, πως αλλιώς να δεί κανείς μια φωτογραφία χωρίς να επικεντρώσει πονηρά στον γυναικέιο της κόλπο;

Mάθαμε να »μπανίζουμε» την γυναικεία θυληκότητα και να να την εκτιμούμε μόνο ώς εργαλέιο που προσφέρει ηδονή!

Οι φιλότεχνοι ‘Αγγλοι αρνήθηκαν να δημοσιεύσουν ολόκληρη την φωτογραφία του νεαρού Έλληνα δημιουργού.

ΚΑΙ το έκαναν αυτό γιατί  η απόσταση που  χωρίζει τον ερωτισμό  από το πρόστυχο έιναι δυσδιάκριτη!

Δύσκολο πράγμα να θές να δέιξεις την γυναικέια δύναμη,τον αυθορμητισμό και την ανεξαρτησία,χωρίς να παρεξηγηθείς, όταν απο κάτω έχεις να κάνεις με αιδοία!

Διαβάστε: http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes&id=204769

Διαβάστε επίσης: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=34&artid=98178&dt=12/04/1998#ixzz10LuR8l5p

4 σκέψεις σχετικά με το “Ταμπού εξακολουθεί να αποτελέι το γυναικείο αιδοίο για την τέχνη! ΜΕ αφορμή το πορτραίτο του Έλληνα φωτογράφου που λογόκριναν στην National Portait Gallery του Λονδίνου!

Add yours

  1. Μάρα dεν ξέρω τι έγινε με τον φωτογράφο και πόσο μπορεί να ένοχλήθηκε απο τα ιστολόγια που αναδημοσίευσαν την γυμνή φωτογράφια της γυνάικας του,εγώ πάντως φρόντισα να μην την βάλω γυμνή και να δώσω απλώς την παραπομπή στον Guardian.
    Απο την στιγμή βεβαιως που ο ίδιος επέτρεψε την δημοσίσευσή της, λέγοντας στην Ελευθεροτύπία πως δεν πρόκειται για προσωπική στιγμή, αλλά για καλλιτεχνική φωτό,αυτοαναιρείται απο μόνος του!
    Ας ξεκινήσει κάνοντας μήνυση στον Guardian και ύστερα σε όλους τους άλλους που έχουν όμως κάθε δικαίωμα να αναδημοσιέυσουν την έιδηση.

  2. εμενα κατι αλλο που μου κανει εντυπωσει ειναι οτι ο κ λαμπρου δεν θελει να δημοσιευεται η φωτογραφια του και εστειλε email οτι θα ακολουθησουν νομικες συνεπειες .γιατι αραγε .η γκαρντιΕν που του δημοσιευσε μισο εργο πως το βρισκει εκει κανει τη κοτα δεν κανει μυνηση υπαρχει χειροτερο απο αυτο . ειναι ωραιο να σου παρουσιαζουν μισο αρθρο,δοκιμιο, εργο?εγω αυτο δεν θα το δεχομουν αλλα τι περιμενεις απο εναν αντρα που πουλαει τη γυναικα του που ολος τυχαιως και αυθορμητα βγηκε να φαει με τη σηκωμενη κλειτιριδα σαγανακι και παιρνει και αθωο υφος πουλημενο φιλοδοξο ζευγαρι

  3. Δεν ξέρω αν υπάρχει χυδαιότητα στην φωτογραφία του, θα συμφωνήσω όμως μαζί σου ότι το κάδρο ηταν έτσι στημένο για να προκαλέσει στην έκθεση φωτογραφίας του Λονδίνου.
    Αλλιώς για ποιόν άλλο λόγο να έιναι ορθάνοιχτα τα σκέλια;

  4. δεν νομιζω να συγκρινεται το εργο του κυριου λαμπρου με το παραπανω το ενα ειναι εικαστικοτατο και το αλλο απλως προκλητικο το ξυρισμενο αναμμενο ξεχειλωμενο αιδοιο της κυρια λαμπρου μας αφηνει αδιαφορους

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑