10 πράγματα που θα πρέπει κάθε δημοσιογράφος να γνωρίζει για το 2010! Aπο τον John Thompson.


Δημοσιεύω αυτό το εξαιρετικό άρθρο του John Thompson  για τις γνώσεις  και τα καινούργια εργαλεία που πρέπει να  μάθει να χρησιμοποιεί ένας σύγχρονος δημοσιογράφος,για το επιχειρηματικό μοντέλο του μέσου που εργάζεται το οποίο και δεν θα πρέπει να τον αφήνει αδιάφορο και για τις παραδοσιακές αξίες του ρεπορτάζ οι οποίες δεν πρέπει να ξεχνιούνται.

Η νέα εποχή της δημοσιογραφίας που ξημερώνει χρειάζεται  και γνώσεις και προσαρμογή και αγάπη για αυτήν την δουλειά.

Και πάνω απο όλα χρειάζεται να σηκώνεις το τηλέφωνο να μιλάς με τις πηγές σου και να πηγαίνεις για επιτόπιο ρεπορτάζ. Διαβάστε το και για να δείτε το πρωτότυπο κέιμενο πατήστε τον σύνδεσμο.

http://blogs.journalism.co.uk/editors/2010/01/04/ten-things-every-journalist-should-know-in-2010/

10 πράγματα που θα πρέπει να γνωρίζει κάθε δημοσιογράφος για το 2010!

Posted   by John Thompson

1. Θεωρήστε την παρακολούθηση των social media επιβεβλημένη για το δημοσιογραφικό σας αντικείμενο  και την ενημέρωσή σας και μην ξεχνάτε να τα παρακολουθήτε.

Η έκτακτη επικαιρότητα και οι συζητήσεις, σχόλια ,για θέματα και ειδήσεις που αφορούν την περιοχή σας θα  βγούν και μέσα απο τα sites κοινωνικής δικτύωσης και  χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως  τα http://www.tweetdeck.com/beta/»  θα μπορέιτε να αλιέυσετε ειδήσεις.

2. Εσέις έχετε τον έλεγχο. Μην γίνετε  σκλάβος της τεχνολογίας. Αναπτύξτε στρατηγικές για να  αντιμετωπίσετε την υπερφόρτωση πληροφοριών στο διαδύκτιο και  φιλτράρετε τις πληροφόρίες σας και ξανα -φιλτράρετε !

3. Θεωρήστε ότι είστε  ένας επιμελητής. Είτε σας αρέσει έιτε όχι η επιμέλεια των  ειδήσεων είναι μέρος του ρόλου σας.

Στο διαδύκτιο θα αναγκαστήτε να μαζέψετε υλικό χωρίς όμως να το ξεπατικώσετε. Θα χρειαστεί να το αξιολογήσετε,να το συλλέξετε,να το αρχειοθετήσετε χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το http://www.publish2.com/» το «http://delicious.com/» το «http://www.stumbleupon.com/«.

4.  Η επιτυχία της δημοσιογραφικής σας προσπάθειάς  θα εξαρτηθεί  απο τις online κοινότητες και  σκεφτήτε ότι θα λειτουργήσετε ως δημιουργός τέτοιων κοινοτήτων.

Η δημιουργία κοινοτήτων και η  διατήρηση της προσοχής τους, θα πρέπει να  είναι  απο τους κυριότερους στόχους για να μπορέσουν να ευοδωθούν οι προσπάθειες των δημοσιογράφων

5. Οι βασικές δεξιότητες στη δημοσιογραφία  εξακολουθούν να είναι καθοριστικής σημασίας.

Μπορείτε να αποκτήσετε όσες γνώσεις πολυμέσων και ικανότητες προγραμματισμού  θέλετε, αλλά  αν δεν  είστε σε θέση να πείτε  μια ιστορία με ακρίβεια  και ακεραιότητα κανείς δεν θα θέλει να καταναλώσει το περιεχόμενό σας.

6. Η δημοσιογραφία χρειάζεται ένα επιχειρηματικό μοντέλο.

Αν δεν καταλαβαίνετε καλά τις επιχειρήσεις, στον τομέα που εργάζεστε, τότε ήρθε η στιγμή να ξυπνήσετε.

Η πραγματικότητα για τους περισσότερους δημοσιογράφους είναι ότι δεν μπορούν πλέον να αποσυνδέσουν την επαγγελματική τους ιδιότητα απο τους στόχους της εμπορικής επιχείρησης που εργάζονται.

Χωρίς βεβαίως αυτό να  σημαίνει ότι θα πρέπει να διακυβεύεται η δημοσιογραφική τους ακεραιότητα ή να  μετατρέπονται οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι σε επιχειρηματίες

Η καλύτερη κατανόηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των media απο τους εργαζομένους τους μπορεί να επιφέρει περισσότερα θετικά  αποτελέσματα για την ίδια τους την επιχείρηση και να την πάει ένα βήμα πιο μπροστά

Δεν μπορείς λοιπόν να είσαι συντάκτης στο σημερινό μηντιακό περιβάλλον  και να αδιαφορείς για το επιχειρηματικό μοντέλο της επιχείρησης που εργάζεσαι .

Μπορεί η επαγγελματική σου κάρτα να γράφει δημοσιογράφος αλλά στην πραγματικότητα εργάζεσαι και ζεις απο μια δουλειά που προσπαθεί να κάνει τις ειδήσεις προσοδοφόρες οπότε οικονομικοί προυπολογισμοί, στόχοι και απόδοση είναι το ίδιο σπουδαία όπως οι λέξεις που τυπώνονται στο χαρτί.

7. Δημιούργησε την δικιά σου υπογραφή! Βrand yourself online!

Χρειάζεται να δημιουργήσεις μια οπτική υπογραφή,να χτίσεις για τον εαυτό σου  μια  online persona, κάτι που να σου κερδίζει  φήμη και αξιοπιστία και να σου επιτρέψει να δημιουργήσεις  σχέσεις εμπιστοσύνης με τους αναγνώστες σου και τις επαφές,γνωριμίες που θα κάνεις.

Η καλή φήμη του μέσου που εργάζεσαι δεν αρκεί στην σημερινή μας εποχή. Διαφήμισε και προώθησε τα κείμενα και την δουλειά σου μέσω Τwitter, Facebook,ή δια μέσω του δικού σου προσωπικού blog και μοιράσου με τους άλλους όσα διαβάζεις online στο web χρησιμοποιώντας εργαλέια όπως  τα http://www.publish2.com/» και τα bookmarks του http://www.delicious.com

8. 7 ways news media are becoming more collaborative»

http://mashable.com/2009/12/29/7-ways-news-media-are-becoming-more-collaborative/

Το Mashable προτείνει 7 διαφορετικούς τρόπους για συνεργασίες ανάμεσα σε ειδησεογραφικούς οργανισμούς.

Οι συνεργασίες εκτός εταιρείας με free lancers και με δημοσιογράφους άλλων εκδόσεων xρειάζονται.

Δείτε το άρθρο του mashable και δυο ακόμη άρθρα χρήσιμα  για την εξοικίωσή σας  στα νέα μέσα πατώντας τους συνδέσμους..

http://www.multimediashooter.com/wp/tutorials/multimedia-rules-to-live-by-and-seven-steps-to-training-yourself/«

http://adamwestbrook.wordpress.com/2010/01/01/10-new-years-resolutions-to-make-you-a-better-multimedia-journalist/

9.Οι Ιστορίες δεν μπορεί να τελειώνουν απο την στιγμή που δημοσιεύονται.

Μην φοβάστε να αναθεωρήσετε ένα άρθρο  για να το συμπληρώσετε η ακόμη και  να διαμορφώσετε μια ιστορία, αρκεί στις διορθώσεις σας να  λειτουργήτε με διαφάνεια..

10.Μην φοβάστε τα  λάθη! Η πίεση να δημοσιεύσετε γρήγορα, μπορεί να οδηγήσει σε λάθη, αλλά αν τα αποδεχτήτε με ειλικρίνεια  θα κερδίσετε τον σεβασμό και την κατανόηση των αναγνωστών σας.

10. Πειραματιστήτε ανοίγωντας ένα blog και χώρίς να φοβάστε την τεχνολογία. Δοκιμάστε τα plugins της WORDPRESS και θα εκπλαγήτε απο τα αποτέλέσματα που θα έχετε.

2 σκέψεις σχετικά με το “10 πράγματα που θα πρέπει κάθε δημοσιογράφος να γνωρίζει για το 2010! Aπο τον John Thompson.

Add yours

  1. I got your point Mr Thompson but your article was something special!
    There is things about new journalism we need to discuss everywhere.
    Usually I’m not copying in my blog!
    You will realize that if you check with automated translation my posts.
    Many many thanks

  2. You might also want to take note of point 3) in my 2009 list:

    «That there is a difference between link journalism and ‘cut and paste’ journalism (aka plagiarism).»

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑