Πωλείται ο 902; Σιγά το πράμα, εδώ πουλήθηκε η Washington Post


Εδώ και μήνες το ΚΚΕ προσπαθεί να πουλήσει τον 902. Μόλις πριν λίγο καιρό είχε μαθευτεί για τις; επαφές της γραμματέως του κόμματος Αλέκας Παπαρήγα με τον δημοσιογράφο και εκδότη της REAL Νίκο Χατζηνικολάου που αναζητούσε απεγνωσμένα έξοδο στην τηλεόραση.

ΤΟ ΚΚΕ από την μία ξεφορτώνεται βαρίδια όπως τα ΜΜΕ του με μεγάλο κόστος λειτουργίας, απολύει  σωρηδόν έμπειρους δημοσιογράφους της ΕΣΗΕΑ  από τον Ριζοσπάστη προκρίνοντας τα φτηνά μπλοκάκια στην εφημερίδα του ενώ παράλληλα στέλνει το ΠΑΜΕ να βοηθήσουν τον απεργιακό αγώνα απολυμένων σε μεγάλες εταιρείες που επέλεξαν κι αυτές να ξεφορτωθούν τον προσωπικό τους!

Έπειτα από 20 και πλέον χρόνια λειτουργίας λοιπόν, ο ραδιοτηλεοπτικός σταθμός «902» πουλήθηκε, όπως επιβεβαίωσε επισήμως το ΚΚΕ με ανακοίνωσή του.

Ο νέος ιδιοκτήτης έθεσε όρο να του παραδοθεί η Ραδιοτηλεοπτική ΑΕ «καθαρή», δηλαδή χωρίς εργαζομένους και το ΚΚΕ το ΄δεχτηκε πρόθυμα!  Αυτό σημαίνει πως όλοι οι εργαζόμενοι του 902 (τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού), που ανέρχονται περί τους 48, θα απολυθούν. Κι επειδή αυτό είναι παράνομο, αφού η εταιρεία θα μεταβιβαστεί εν λειτουργία, η ηγεσία του ΚΚΕ επέλεξε να εφαρμόσει το παρακάτω σχέδιο: οι εργαζόμενοι θα χωριστούν σε δύο ομάδες και θα περάσουν σε δύο κομματικές επιχειρήσεις από τις οποίες και θα απολυθούν χωρίς, όπως τους είπαν, να χάσουν εργασιακά τους δικαιώματα

«Στις σημερινές συνθήκες δεν υπάρχει η δυνατότητα να εξασφαλιστεί η απαραίτητη ενίσχυση για τη λειτουργία του σταθμού. Γνωρίζουμε ότι θα υπάρξει έλλειμμα στην ενημέρωση του λαού, αλλά δεν υπήρχε άλλη εναλλακτική λύση» αναφέρει μεταξύ άλλων ο Περισσός. 

Τρίχες! Ποτέ δεν υπήρξε έλλειμμα ενημέρωσης στην χώρα από το κλείσιμο φυλλάδων και σταθμών που τις διαχειρίζονταν κομματικά όργανα. Ίσα ίσα που βοηθούσαν στην παραπληροφόρηση και τον αποπροσανατολισμό του κοινού.

Έίδηση βεβαίως δεν είναι που αλλάζουν χέρια μικρά »παρακμιακά» κανάλια και εφημερίδες στην Ελλάδα με προδιεγεγραμενο τέλος σαν αυτά του Περισσού,

It's Jeff Bezos's newspaper now. (Bill O'Leary/The Washington Post)

 

Είδηση είναι ότι ο Τζεφ Μπεζος αγοράζει την Washington Post, μια εφημερίδα με τεράστια επιρροή από παραδοσιακούς εκδότες και o γίγαντας αυτός θα ανήκει πλέον στην οικογένεια της AMAZON.

Είδηση είναι που το ΝEWSWEEK , πού έκοψε την έντυπη εκδοσή του πριν από δυόμιση χρόνια και συγχωνεύθηκε με την digital έκδοση του »the Daily Beast» δεν τα κατάφερε να σταθεί στον ανταγωνισμό και ξαναπουλήθηκε σε νέους ιδιοκτήτες.

Αυτό είναι πραγματικές ειδήσεις γιατί  δείχνουν τις τάσεις στην αγορά των ΜΜΕ που πασχίζει σε περιόδους κρίσεων και σε ένα ολοένα πιο ρευστό και μεταβαλλόμενο περιβάλλον να σταθεί στα πόδια της.

Πολλές εφημερίδες των ΗΠΑ,και όχι μόνο, δεν έχουν γλυτώσει από την αναταραχή στις χρηματοπιστωτικές αγορές και την οικονομική κρίση. Η εφημερίδα The Washington Post, υπέστη  44 % μείωση των λειτουργικών εσόδων της κατά τα τελευταία έξι χρόνια.

Εφημερίδες και κάθε είδος ΜΜΕ σε όλον τον κόσμο πρέπει να κάνουν περισσότερα από ό, τι μπορούν για να επιβιώσουν. Τα πιο πολλά από αυτά πωλούνται σε εύρωστους επιχειρηματίες με όραμα και  σκοπό να τους αναστήσουν τις κυκλοφορίες και τα διαφημιστικά τους έσοδα.

Και αυτό δεν είναι πάντα εφικτό με την τρομαχτική άνοδο και το φτηνό δημοσιογραφικό περιεχόμενο που  εύκολα αναπαράγεται  με το μπουμ στο διαδίκτυο.. 

Πως θα διορθώσει αυτήν την προβληματική εφημερίδα και άλλοτε ναυαρχίδα του ημερήσιου αμερικανικού τύπου ο Τζέφ Μπέζος ο οποίος  θα είναι ο μοναδικός ιδιοκτήτης της εφημερίδας, όταν η πώληση ολοκληρωθεί σε περίπου δύο μήνες ; 

»Αυτό είναι ακόμη αχαρτογράφητο έδαφος και θα απαιτήσει πειραματισμό  δήλωσε στην Post ,»

Έτσι είναι. Τα ΜΜΕ περνούν δύσκολη φάση και ζούν όπως όλες οι υπόλοιπες μπίζνες μια δύσκολη εποχή. Οι συσκευές tablet , τα τηλέφωνα και οι υπολογιστές ξεπέρασαν σε πωλήσεις και ώρες χρήσης ακόμη και την τηλεόραση … Οι δημοσιογράφοι ψάχνονται να ακολουθήσουν τις τάσεις της σύγχρονης ψηφιακής εποχής φοβούμενοι παράλληλα να μην χάσουν τις παραδοσιακές αξίες της δημοσιογραφίας.

Όμως το δημοσιογραφικό προϊόν,  ακόμη και αυτό που βγαίνει στην πρωτεύουσα Ουάσιγκτον, χρειάζεται περιτύλιγμα για να πωληθεί πιο εύκολα  και ίσως άνθρωποι έμπειροι να δημιουργούν εταιρείες από το μηδέν σαν τον  Τζεφ Μπέζος να είναι αυτό που θα τους δώσει πάλι την ώθηση στις αγορές.

Περισσότεροι καινοτόμοι επιχειρηματίες στα ΜΜΕ σημαίνει καλύτερες προσπάθειες με περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας για τους εργαζόμενούς τους και λιγότερες απολύσεις. Οψόμεθα!

http://www.washingtonpost.com/national/washington-post-to-be-sold-to-jeff-bezos/2013/08/05/ca537c9e-fe0c-11e2-9711-3708310f6f4d_story.html?hpid=z1

http://www.thedailybeast.com/articles/2013/08/03/newsweek-magazine-sold-to-ibt-media.html

http://www.theatlantic.com/business/archive/2013/08/war-of-the-screens-digital-passes-tv-as-a-time-suck-for-the-1st-time-ever/278357/

http://www.enimerosi24.gr/94123/%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CF%85%CF%80%CE%AE%CF%81%CF%87%CE%B5-%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B7-%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BB%CF%8D%CF%83%CE%B7-%CE%BB%CE%AD%CE%B5%CE%B9/

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: