Έκθεση της McKinsey:»Φέτα, γιαούρτι, ελαιόλαδο και είδη αρτοποιίας θα αλλάξουν την οικονομία της Ελλάδας σε 10 χρόνια.»


 


H αγωνία για την πορέια της ελληνικής οικονομίας και η  αναταραχή στο πολιτικό σκηνικό της χώρας ολοένα και επιτέινεται. Μια ελληνική έξοδος από το ευρώ είναι αυτό που ακούγεται παντού τις τελευτάιες ημέρες.

Εντούτοις,τα ξένα ΜΜΕ σημειώνουν,ότι, υπάρχουν πολλές δράσεις που μπορεί η Ελλάδα να λάβει ώστε να ανακάμψει  από την δεινή οικονομική θέση στην οποία βρίσκεται.

Πριν από λίγο καιρό, η εταιρεία συμβούλων McKinsey & Co δημοσίευσε μια μελέτη με τίτλο » Η Ελλάδα 10 χρόνια μπροστά: Καθορισμός ενός νεου μοντέλου ανάπτυξης και στρατηγικής στην Ελλάδα.» Η έκθεση της εταιρέιας αποσκοπεί σε ένα νέο σχέδιο ανάπτυξης για την πολιορκημένη ελληνική οικονομία.
Η McKinsey υποστηρίζει, ότι, η Ελλάδα θα πρέπει να συμμετάσχει πιο ενεργά στην επεξεργασία των τροφίμων που  αφήνουν μέχρι σήμερα χαμηλό περιθώριο κέρδους στη χώρα εξαιτίας ημιτελών διαδικασιών και ελλειπούς  βιομηχανικής-μεταποιητικής γραμμής παρασκευής των προϊόντων.

Η χώρα, γράφει η ΜcKinsey, διαθέτει μερικά από τα πιο καταπληκτικά αγροτικά  προϊόντα διατροφής στον κόσμο. Ωστόσο, δεν διαθέτει την ικανότητα να τα επεξεργαστέι ώστε να έχει  υψηλά περιθώρια κέρδους.

«Η Ελλάδα έχει σημαντικές δυνατότητες να αυξήσει την παραγωγή της», σημειώνει η έκθεση,»θα μπορέι να  ενισχύσει τις εξαγωγές  της  κυρίως σε τέσσερις κατηγορίες όπου και παρουσιάζει υψηλές δυνατοτήτες»:

»Tο ελαιόλαδο ,τα λίπη,τα  φρούτα ,τα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά και τα προϊόντα αρτοποιίας

Η Ελλάδα, που έιναι η τρίτη, μεγαλύτερη, χώρα παραγωγός ελαιολάδου παγκοσμίως εξάγει χύμα το 60% της παραγωγής της στην Ιταλία.

Με τον να μην αναπτύσει την επεξεργασία του λαδιού της, επιτρέπει στην Ιταλία να εισπράτει ένα επιπλέον 50% premium επί της τελικής τιμής του συσκευασμένου προϊόντος.

Το γεγονός ότι η Ελλάδα κατέχει μόνο το 28% των πωλήσεων «ελληνικής  φέτας» στην αγορά τυριών παγκοσμίως και μόνο το 30% στις πωλήσεις γιαουρτιού, στις ΗΠΑ,της δίνει την δυνατότητα να στοχεύσει περισσότερο στα προίόντα αυτά, ώστε να  ενισχύσει περισσότερο την θέση της στο παγκόσμιο εμπόριο και μάλιστα να κυριαρχίσει.

Η McKinsey, στην έκθεσή της δίνει και πίνακες με παραδείγματα, για το πού θα κατασκευαστούν νέες βιομηχανικές  μονάδες, που θα μπορούν να ενισχύσουν με τις ολοκληρωμένες γραμμές παραγωγής τους τις εξαγωγές των αγροτικών προιόντων.


Greece 10 Years Ahead: Defining Greece’s New Growth Model and Strategy.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: