Η πτώση των Διδύμων Πύργων και το φονικό τσουνάμι στην Ιαπωνία καρμπόν όπως οι ταινίες καταστροφής στο σινεμά


Ένα από τα αγαπημένα θέματα του Χόλιγουντ είναι οι ταινίες καταστροφής. Τα μπλόκμπαστερς που συνδυάζουν την περιπέτεια με  απίστευτα οπτικά εφέ πάντα έφερναν καλά εισιτήρια στους Αμερικανούς παραγωγούς.

Όταν το σενάριο της ταινίας περιλαμβάνει και την καταστροφή μεγάλων μητροπόλεων  και την μετατροπή τους μέσα σε λίγα λεπτά σε ερείπια τότε το θέαμα γίνεται ακόμη πιο ελκυστικό.

Τσουνάμι,ηφαίστεια,εξωγήινοι,μεγασεισμοί,υπερθέρμανση  και τέρατα σαν το Γκοτζίλα και τον Κίνγκ Κόνγκ παρασύρουν άψυχα και έμψυχα όντα και μετατρέπουν πόλεις εκατομμυρίων σε πεδιάδες σε δευτερόλεπτα.

Τι είναι όμως αυτό που σαν μαγνήτης τραβάει τον θεατή όταν πρόκειται για  εικόνες βιβλικής καταστροφής;

Λίγα χρόνια πριν το τσουνάμι  που έπληξε την Ασία ο λόγος που οι νέοι έβλεπαν »destruction movies» στο σινεμά ήταν το φοβερό θέαμα, που όμως δεν θα τους συνέβαινε ποτέ.

Οι δυο ώρες στο σινεμά με εντυπωσιακά πλάνα καταστροφής,γρήγορο μοντάζ ,την τρισδιάστατη εικόνα και τα εντυπωσιακά εφφέ εξασφάλιζαν την απόλαυση.

ΤΟ 3D σινεμά, προσθέτοντας διαστάσεις ,απογειώνει αυτού του είδους το σινεμά.

Ακόμη και οι παλιές επιτυχίες ξαναγυρίζονται.

Ύστερα όμως από το θεόρατο τσουνάμι της Ιαπωνίας, τα »destruction movies» είναι σίγουρο ότι θα πάψουν να βλέπονται με απόλαυση.

Ο κόσμος που θα τρέχει να δει αυτά τα φίλμς θα πηγαίνει σινεμά για να φοβηθεί. ( Η ίδια αίσθηση με τις ταινίες θεματολογίας πυρηνικής καταστροφής)

Μετά την Ιαπωνία και το θεόρατο φονικό τσουνάμι, μετά τα πανοραμικά με το νερό να καταπίνει πλοία ,πόλεις και ανθρώπους, κανένα καταστροφικό movie του Ηοllywood, καμιά υπερπαραγωγή δεν θα  μπορεί πια να ιδωθεί με τον ίδιο τρόπο.

ΤΟ τεράστιο τσουνάμι δημιούργησε εικόνες που θα τις ζήλευε και ο πιο ευφάνταστος κινηματογραφιστής.

Τον πιο ταλαντούχο σκηνοθέτη sci-fi περιπέτειας,τον Τζέιμς  Κάμερον να έβαζες να γυρίσει μια ανάλογη ταινία,τέτοια πλάνα δεν θα μπορούσε να τα  κινηματογραφήσει.

Η αληθινή ζωή και η μανία της φύσης ξεπέρασε το σινεμά.

‘Μοιάζει με μια ταινία.»

Αυτή ήταν η αρχική αντίδραση πολλών αυτόπτων που αντίκρισαν τα αεροπλάνα με τους αεροπειρατές να διασχίζουν τον αέρα του  Μανχάταν και να καρφώνονται στους Διδύμους Πυργους.

Ήταν ένα Χολυγουντιανής έμπνευσης πλάνο, το αεροπλάνο και η έκρηξη στην καρδιά του ουρανοξύστη- οικονομικού κέντρου της Νέας Υόρκης!

Ειπώθηκε μάλιστα ότι ο σχεδιασμός των τρομοκρατών για το χτύπημα περιελάμβανε και ολίγη από αμερικανική σκηνοθεσία.

Θυμηθείτε ότι έιμασταν στους δέκτες της τηλεόρασής μας καρφωμένοι και δεν πιστεύαμε στα μάτια μας.

Ανακαλέστε τώρα στη μνήμη σας τις ταινίες που είδατε πριν από την επίθεση του Μπίν Λάντεν στους δίδυμους πύργους.

( Ημέρα Ανεξαρτησίας),  (Volcano),  (Godzilla),  (Armageddon), (Deep Impact).

Το  κοινό συναρπάζεται με την καταστροφή των υποδομών και των μεγάλων μητροπολιτικών πόλεων . Οι νεαροί φάνς κι  οι λάτρεις του είδους αυτών των τανιών ζουν τη κάθε στιγμή στην ταινία.

To κοινό, ό άνθρωπος δηλαδή, είναι ιστορικά αποδεδειγμένο ότι έχει μια αρχέγονη λατρεία για την καταστροφή.

Το Χόλυγουντ ύστερα από την 9/11 δεν έδειχνε και ιδιαίτερα ενθουσιασμένο  να γυρίζει νέα σενάρια ταινιών καταστροφής.

Χρειάστηκαν να περάσουν μερικά χρόνια ώστε μετά την ταινία του Ρόλαντ Έμεριχ, »The Day After Tomorrow» ,το 2004,  να αρχίσει να αποδέχεται η αμερικανική βιομηχανία ανάλογα σενάρια.

Δεiτε μερικά:

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: