¨ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ¨ ελληνικός ή μεξικάνικος;


O Νίκος Φενέκ Μικελίδης, γράφει σε άρθρο του στο ένθετο επτά (7) της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, για την αναστάτωση που έχει προκαλέσει στην Ελληνική Ακαδημία Κινηματογραφου η ανυπόγραφη επιστολή που έφτασε στα μέλη της και αποκάλυπτε ότι το πρωτότυπο σενάριο του ¨Κυνόδοντα¨ του Λάνθιμου έιναι αντιγραφή μιας παλιάς μεξικανικής ταινίας!


Η επιστολή αν και ανώνυμη υποστηρίζει ότι η ταινία ¨Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΟς¨(EL CASTILLO DE LA PUREZA) του Μεξικανού Αρτούρο Ριπστάιν είναι η ταινία που κόπιαρε ο νεαρός και πολλά υποσχόμενος σκηνοθετης, για να φτιάξει τον πολυβραβευμένο ¨Κυνόδοντα¨!

Η ταινία του Mεξικανού , ή οποία γυρίστηκε το 1976 και έιχε προβληθεί πριν μερικά χρόνια στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στα πλαίσια ενός αφιερώματος για τον Ριπστάιν, παρουσιάζει διαβολικές ομοιότητες με το σενάριο του Κυνόδοντα!


Ένας οικογενειάρχης επιχειρηματίας κλειδώνει καθημερινά φέυγοντας για την δουλειά του την γυνάικα του, μαζί με τις δυό του κόρες και τον γυιό του σπίτι του, προσπαθώντας να αποκλείσει τις πιθανότητες να έρθουν σε επαφή με τον έξω κόσμο!

Ενώ ο πατέρας λείπει, τα παιδιά πάιζουν τυφλόμυγα,κάνουν μπάνιο μαζί και χαιδέυονται προσπάθώντας να ικανοποιήσουν τις ορμές τους.


Όταν ο πατέρας επιστρέφει, τους επιβάλει και κάθονται όλοι γύρω απο το ίδιο τραπέζι και όταν εκείνος διαβάζει κάτι, η οικογένεια έιναι υποχρεωμένη να επαναλαμβάνει τα λόγια του!

Το  παγερό σέξ με τα ρούχα που κάνει ο πατέρας στην ταινία του Λάνθιμου με την καταπιεσμένη σύζυγό του ,το ζωάκι που σφάζουν με μανία τα παιδιά, οι τιμωρίες  ,η γυμναστική,τα αντικείμενα που πετούν  απο την άλλη μεριά του μαντρότοιχου για να ακούσουν τι υπάρχει, είναι όλα ευρηματικές σκηνές της ταινίας του Μεξικανού σκηνοθέτη!

Οι ίδιες καθηλωτικές σκηνές, ενδεικτικές για το σόκ που προκαλεί στον τηλεθεατή ο δεσποτικός πατέρας που υποβάλει σε εγκλεισμό την οικογενειά του,εμπεριέχονται και στο φιλμάρισμα του Κυνόδοντα μόνο που έχουν προσαρμοστεί στο σήμερα!

Οι ρόλοι της ταινίας έιναι μάλιστα διανεμημένοι κατά τον ίδιο τρόπο και στην ταινία του Μεξικανού και στην ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη!

Στο φινάλε της ταινίας του Λάνθιμου η κόρη εξεγέιρεται,τρυπώνει στο αυτοκίνητο του πατέρα της και η ταινία κλέινει αφήνοντας στο κοινό την ελπίδα ότι το βασανιστήριο της οικογένειας θα λάβει τέλος!

Στο σενάριο του Μεξικανού η δράση εξελίσσεται μόλις μερικά λεπτά ακόμη και ο πατέρας πληρώνει τελικά τα επίχειρα των πραξεών του,αφού συλλαμβάνεται απο την αστυνομία.

Δεν έιναι η πρώτη φορά που οι σκηνοθέτες εμπνέονται,κοπιάρουν ιδέες και σκηνές και αντιγράφουν άλλων δημιουργών ταινίες.

Ο Κυνόδοντας έιναι μια πολλή καλή ταινία και αξίζει να την δείτε!

Όμως το ζήτημα είναι οι δημιουργοί να αναφέρουν τις εμπνεύσεις τους αυτές, στο  φιλμ το οποίο κάνουν!

Και βεβαίως να μην βραβεύονται για σενάριο, γιατί  δεν έιναι δικό τους, αλλα για διασκευές σεναρίων !

Ο Κυνόδοντας έχει βραβευτέι για σενάριο στην Θεσσαλονίκη.

Όπως λέει και ο πολύς  Ταραντίνο, όλοι κλέβουν και κανείς δεν πρωτοτυπεί, απλά λίγοι έιναι αυτοί που  παραδέχονται την αντιγραφή!

Πηγές

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=06/06/2010&s=eiserxomena&c=texnes

Δείτε ολοκληρη την ταινία του Μεξικανού στο you tube  για να καταλάβετε τις ομοιότητες με τον ¨ΚΥΝΟΔΟΝΤΑ¨!

http://www.youtube.com/watch?v=pIx63FT9W3s&feature=related

10 σκέψεις σχετικά με το “¨ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ¨ ελληνικός ή μεξικάνικος;

Add yours

  1. Παιδιά εγώ το είδα και το μεξικάνικο έργο και πραγματικά μου φαίνεται ότι υπερβάλουμε λίγο. Σκηνοθετικά δεν υπάρχει καμία απολύτως ομοιότητα, ούτε και στους διαλόγους. Όταν είδα τον κυνόδοντα ούτε στιγμή δεν μου πέρασε η σκέψη ότι το σενάριο ήταν κάτι πρωτότυπο, ήμουν 100% σίγουρος πως τέτοια υπόθεση έχει ξαναυπάρξει και ότι η ιδέα βασιζόταν σε αληθινές ιστορίες (που όντως έτσι είναι). Όποιος εντυπωσιάστηκε από αυτή την ταινία επειδή βρήκε την υπόθεση πρωτότυπη, για μένα πρέπει να δει περισσότερο ευρωπαϊκό κινηματογράφο. Δεν είναι η υπόθεση κάτι το εξαιρετικό στον κυνόδοντα, είναι η σκηνοθεσία, η φωτογραφία, η ηθοποιία, τα οποία είναι όλα αυθεντική δουλειά.

  2. mexri tora ekleve o…papakaliatis sti tv…tora…ke sto cinema;;;;;;;

  3. o κοσμος το χει τουμπανο κι εμεις κρυφο καμαρι, οτι ο κυνοδοντας ειναι αντιγραφη πλανο προς πλανο. Και ειχε γινει σαματας στο κεντρο κινηματογραφου πριν παει η ταινια για τα οσκαρ, μπας και προλαβουμε πριν γινουμε ρομπα….

    …αλλα η ρομπα , ρομπα.

  4. Φίλε δεν υπάρχει καμιά κακία για τον ταλαντούχο σκηνοθέτη,το κέιμενο αναφέρει απλώς τις δικές μου παρατηρήσεις και το δημοσίευμα του Νίκου Φενέκ Μικελίδη, η ταινία είναι καλή,την είχα δέι στην Ααβόρα και αν πρόσεξες προτέινω ανεπιφύλακτα στον κόσμο να την δεί!
    Η τανία όμως δεν πάυει να έιναι ίδια με του Μεξικανού ( κι αυτήν την έιδα πριν γράψω), δοσμένη σε σύγχρονη μεταφορά του έργου,με ίδια διανομή στους ρόλους, και για τούς λόγους αυτούς βραβέιο σεναρίου στην Θεσσαλονίκη δεν έπρεπε να πάρει.
    Συμφωνώ μαζί σου ότι τα πάντα ανακυκλώνονται, ότι η τέχνη δεν προκύπτει απο παρθενογένεση,μακάρι ο Κυνόδοντας να πάρει και το όσκαρ αλλά και η αλήθεια πρέπει να γράφεται.
    Όσο για το ρητό του Ζάν Λύκ μην τρελλαθούμε κιόλας. Ο Κυνόδοντας δεν πάει παραπάνω απο το εξάισιο φίλμ του Ριπστάιν
    Για το ίδιο δράμα πρόκειται.

  5. Καλησπέρα.

    Βλέπω μεγάλη κακια και πολύ δηλητήριο η οποια πηγάζει απο ενα είδος κακης αντίληψης της αυθεντικότητας.
    Λοιπόν! Παρθενογέννεση στην τέχνη δεν υπάρχει. Ο μεγάλος Πικάσο και η τεχνική της αποδόμησης που χρησημοποιησε εχει επιρεαστεί απο τους φουτουριστες. Ο μεγάλος Ζαν Λουκ Γκονταρ και πολλές από τις επιτυχημένες ταινίες είχαν σενάρια, που εαν τα απογυμνώσουμε απο το υπέροχο τρόπο που τα παρουσιάζει, είναι κοντα στα αμερικάνικα πρώτυπα (βλ. Breathless). Εαν αρχίσουμε αυτή την διαδικασία και ψάξουμε τι είναι αυθεντικό ή οχι στην τέχνη σύντομα πιστεύω θα καταλάβουμε πως δεν υπάρχει παρθενογέννεση.

    Καθώς χρησημοποιείς ενα ρητό του Ταραντίο και καθώς ειναι γνωστό πόσο επιρεασμένος είναι από τον Γκοντάρ,
    θα αντιπαραθέσω ένα δικό του έτσι ώστε να δούμε πως ούτε στο επίπεδο τον ιδεών υπάρχει παρθεννογένεση.
    «Δεν εχει σημασία τη θα αντιγράψεις , μα που θα το φτάσεις αυτο που αντιγραφεις.»
    Ζαν Λουκ Γκονταρ

  6. mas eftase o kunododas, prepei na doume ki allh san k authn?? wime.. 8a mas pesoun oi kunododes…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: