Ερευνα απο το Πανεπιστήμιο Αθηνών για την τηλεθέαση των πρωινών ενημερωτικών εκπομπών απο τους νέους!


Ερευνα διεξήχθη πρόσφατα απο το Πανεπιστήμιο Αθηνών που κατέγραψε την σχέση της νεολαίας με τις πρωινές ενημερωτικές εκπομπές και δημοσιεύεται  σήμερα απο την  Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία.

Οι ηλικίες των  18-24 ετών που ρωτήθηκαν  είναι και το κομμάτι που ενδιαφέρει πολύ στους διαφημιστές,τα πολυπόθητα δηλαδή νεανικά κοινά.

Η έρευνα έγινε απο φοιτητές του πανεπιστημίου για το μάθημα »Οργάνωση και ροή προγράμματος»που διδάσκει ο καθηγητής Ε.Σορόγκας.

Ενα ποσοστό33.7% απο νέους που ρωτήθηκαν είπαν ότι δεν βλέπουν ενημερωτικές πρωινές εκπομπές γιατί εκείνην την ώρα κοιμούνται και ένα μεγάλο ποσοστό 51.31% ,δεν μπορεί καθόλου να τις δεί γιατί εκείνην την ώρα δουλέυει η έχει άλλες υποχρεώσεις.

Τα δίδυμα παρουσιαστών με χιούμορ,επικοινωνιακό χάρισμα και γνώσεις των θεμάτων, δείχνουν να έχουν τις περισσότερες προτιμήσεις απο τους νέους τηλεθεατές που παρακουλουθούν τις εκπομπές αυτές.

Ενημέρωση,ψυχαγωγία και συντροφιά (σαν το ραδιόφωνο) είναι οι κύριοι λόγοι που οι νέοι βλέπουν τα πρωινάδικα.

Αρκεί να κοιτάξουν οι παραγωγοί και οι αρχισυντάκτες των εκπομπών τι έιδους θέματα ενδιαφέρουν τους νέους απο την έρευνα, ώστε να μπορέσουν να βελτιώσουν θεαματικά τις επιδόσεις στα πρωινάδικά τους.

clipboard01-42-thumb-small

ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΑΓΚΑΛΙΑ ΜΕ ΤΗΝ TV!

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=13/09/2009&id=82015

Εν γένει οι πρωινές ενημερωτικές εκπομπές θεωρείται ότι ενημερώνουν σωστά, αν και υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Οι παρουσιαστές πρέπει να διακρίνονται για την επικοινωνιακή τους διάθεση, τις γνώσεις και το χιούμορ τους και τα δίδυμα των παρουσιαστών αποδεικνύονται μάλλον καλή ιδέα.

Αυτά είναι συμπεράσματα έρευνας για τις πρωινές ενημερωτικές εκπομπές, που επιμελήθηκαν φοιτήτριες του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για το μάθημα «Οργάνωση και ροή προγράμματος», που διδάσκει ο Ευάγγελος Σόρογκας, από τις Ζ. Κάτση, Π. Κολιγιώργα, Ι. Καψάλη, Μ. Σκοπελίτου και Α. Παπαλεβυζάκη.

Τα κορίτσια ξυπνούν νωρίς

Σημαντικό: Ρωτήθηκαν και απάντησαν τηλεθεατές ηλικίας 18 έως 24 ετών, μια κατηγορία δηλαδή που την κυνηγούν ανηλεώς (με την καλή έννοια!) οι διαφημιστές παρά τις μικρές συνήθως οικονομικές της δυνατότητες. Και τη γνώμη της κατηγορίας αυτής την υπολογίζουν σφόδρα τα κανάλια στοιχιζόμενα με τις βουλές της διαφήμισης.

1 Ας το δούμε όμως το θέμα απ’ την αρχή. Τα κορίτσια είναι που σαγηνεύονται από τις πρωινές ενημερωτικές εκπομπές, καθώς 6 στα 10 (59%) τις βλέπουν τακτικά. Στα αγόρια, πάλι, το ένα στα δύο είναι πιστό και το ποσοστό πέφτει στο 51%.

2 Ο λόγος που τους παρακολουθούν; Πρώτα η ενημέρωση (73,63%), αρκετά πιο πίσω η ψυχαγωγία (35,9%) και τελευταία η συντροφιά (29,09%).

3 Διαφορές έχουμε όταν μπαίνουν στη μέση τα κριτήρια επιλογής. Περισσότερα είναι τα αγόρια (73,11% έναντι 68,5%) που στέκονται στη θεματολογία και στον σταθμό (27,95% έναντι 22,04%). Τα κορίτσια, αντίθετα, προσφέρουν ψήφο εμπιστοσύνης στους παρουσιαστές, με 50% έναντι 34,4%.

4 Οσο για τη θεματολογία έχουμε ψήφο εμπιστοσύνης στην πολιτική (59,64%), στα κοινωνικά (55%) και στα διεθνή (36,36%). Πιο πίσω η οικονομία (30%), τα πολιτιστικά (29,09%) και το Lifestyle (26,36%). Ξεχωρίζει: Τα κορίτσια αγαπούν τα κοινωνικά (62,99%) και το Lifestyle (31,49%), τα αγόρια κάνουν αμάν για πολιτική (68,81%) και οικονομία (37,63%).

Τελευταία η εμφάνιση

Και τα δύο φύλα (56,9%) πιστεύουν ότι οι πρωινές εκπομπές ενημερώνουν σωστά, αλλά κάπως τις θέλουν (51,58%) και τις αλλαγές τους. Ποιες αλλαγές; Κι εδώ η θεματολογία κερδίζει τη μάχη με 31%.

5 Εχουμε, ωστόσο, στην εξίσωση και τα προσόντα ενός παρουσιαστή.

Η επικοινωνιακή διάθεση κερδίζει εδώ την πρωτιά (80%), με δεύτερες τις γνώσεις (50,9%), τρίτο το χιούμορ (45%), τέταρτη την ειλικρίνεια (35%) και πέμπτη την καλή εξωτερική εμφάνιση (21,81%). Διαφορά; Τα αγόρια δεν πολυνοιάζονται για την επικοινωνιακή ικανότητα (56,98%), σε πλήρη αντίθεση με τα κορίτσια (85,03%).

6 Ποιον παρουσιαστή ή παρουσιαστές προτιμάτε; Το δίδυμο Οικονομέα – Καμπουράκη κατακτά την κορυφή με 27,07 % και ακολουθούν ο Γιώργος Παπαδάκης με 23,63 %, η Ελεονώρα Μελέτη με 21,61 %, οι Λυριτζής – Οικονόμου με 16,81 % και ο Γιώργος Αυτιάς με 7,72%.

Πού διαφωνούν αγόρια και κορίτσια; Στην Ελεονώρα Μελέτη (25,19 % τα θηλυκά, 16,12 % τα αρσενικά) και στον Γ. Αυτιά (5,51 % και 10,75 %. Γενικά, πάντως, (71,99%), τα δίδυμα παρουσιαστών κερδίζουν.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: